Yalın Dönüşüm

Yalın Dönüşüm

Yalın Dönüşüm, tüm süreçlerimizde; insan, kalite, teslimat hızı ve maliyet bakış açısı ile harmanlanmış dengeli hedefler doğrultusunda sürekli iyileştirme yaklaşımını gerektirir.

Hedefler yukarıdan aşağıya; gelişim aksiyonları ise aşağıdan yukarıya doğru iletilerek karşılıklı mutabakat ile belirlenir. Haftalık-aylık yönetim kokpit toplantılarında gözden geçirilerek hedeflere yönelik aksiyonların gelişime etkisi izlenir. Yalın organizasyonun omurgasını oluşturan takım yapısı ile günlük-saatlik sıcak yönetim ve problemlerin, takımın kendisi tarafından bir daha tekrarlanmayacak şekilde çözülmesi amaçlanır.

Bu da, kapsamlı bir yetkinlik gelişim programı ile desteklenir.

  • Değer ile israfı ayırmak
  • Müşteri açısından değer yaratmayan işleri yapmamak, bunlara ayrılan süreyi azaltmak
  • Akış süresini kısaltmaya odaklanmak
  • Ürünlerin bir süreçten diğerine beklemeden akışını sağlamak, prosesleri yakınlaştırmak
  • Malzeme ve bilginin, müşteri talep hızında akışını sağlamak
  • Talebi zamana düzgün yaymak, talep olmadan iş/üretim yapmamak
  • İşi ilk seferde hatasız yapmak
  • Değişkenleri azaltmak
  • Problemlerin kök nedenlerini ortadan kaldırmak
  • Yerinde gözlem ve inceleme yapmak (git, gör, anla)
  • Çalışanların çok yönlü becerilerini geliştirmek
  • Hızlı problem çözme yeteneğini geliştirmek