Ekipman Yönetimi

Programlı Yağ Analizi - S.O.S.

S•O•S yağ analizleri, makinanızın ömrünü ve verimliliğini artırmak, bakım masrafları ve zaman kaybını önlemek için kullanılan koruyucu bir bakım programıdır. S•O•S analizleri ile bütün kullanılmış yağlar; motor, şanzuman, diferansiyel, cer ve hidrolik sistem yağları test edilebilmektedir. Laboratuvarımızda yapılan analizler, üretkenliği artırmaya, önemli arızaları ve işletim maliyetlerini azaltmaya, doğrudan katkıda bulunmaktadır. Kullandığınız yağın kirlilik kontrolünü yaparak size yağınızın durumunu bildirmektedir.

S•O•S yağ analizleri:

  • Problemleri erken teşhis eder, böylece bu problemler büyük arızalar haline dönüşmeden onarılabilir,
  • Onarımlar, arıza süresi ve makina ömrünü tahmin ederek, bütçenin daha iyi düzenlenebilmesini sağlar,
  • Olumsuz olanlar kadar, olumlu olanları da tespit eder, böylece aşınmamış komponentler için para harcamak zorunda kalınmaz.

S•O•S YAĞ ANALİZİ İLE NELERİ GÖREBİLİRSİNİZ?

  • Aşınma ,toz girişi
  • Yüksek oranda kurum
  • Yağa karışan yakıt
  • Uygun olmayan yağ
  • Su kaçağı, soğutma suyu kaçağı
  • Kirlilik oranı

Ne tür analizler yapıyoruz;

  • Aşınma durum tespiti
  • Yağ durumunun tespiti
  • Yağ değişim periyodunun belirlenmesi
  • Makinanız için doğru yağ tespiti
  • Yağınıza karışan yakıt oranı
  • Yağ kirlilik oranı
  • Yağda oluşan yabancı maddelerin tespiti
  • Yağa karışan antifiriz-su tespiti

Aşınma Elementleri Analizi

Metal aşınma parçacıkları, toz girişi ve yağ katkı maddelerinin içerdiği diğer elementler takip edilir. Aşınma değerleri ile makinanızda yer alan aşınma oranını izleyebilirsiniz. Aşınma elementleri, yağ katkı maddeleri ve kirletici bazı element maddeleri tespit eder. Element analizi sonuçları milyonda bir (ppm) cinsinden ifade edilir. Hızlı aşınma ile parçaların ömrü tayin edilir. Olası arızalar önceden tespit edilir.

Yağ Durum Analizi

Kullanılmış yağ ile temiz yağ karşılaştırılır. Kurum, oksidasyon, nitrasyon ve sülfür oranı tayin edilir.

Kurum oranı: Yanmış yakıtın çözünmeyen kalıntılarıdır. Kurum yağ katkı maddeleri tarafından asılı halde tutulur ve motor yağının renginin siyahlaşmasına neden olur. Aşırı kurum zamanla motor yağının katkı maddelerini etkisiz hale getirecektir. Bu durumda kurum parçaları çökerek büyük parçacıklar olup yağ filtrelerini tıkayacaktır, tortu kapanmasına sebep olup yağ viskozitesini artıracaktır. Bu da aşınmaya neden olacaktır.

Oksidasyon: Artan viskozite, asit oluşumu ve kalıntı oluşumu yağın oksitlenmesine neden olur. Yağ, koruma yeteneğini kaybedip motorda piston segmanlara yapışabilir, hidrolikte pompa aşınmasına ve valflere zarar verecektir. Otomatik şanzuman yağları oksitlenmesi durumunda kavrama kaçırmasına ve yüksek aşınmaya sebep olacaktır.

Nitrasyon: Genellikle doğalgaz motorlarında probleme sebep olur. Tüm motor yağlarında görülür. Yanma sonucu oluşan nitrasyon bileşikleri yağın incelmesine ve yağlama yeteneğinin azalmasına neden olur. Yağ filtrei tıkanır,pistonlarda subaplarda tortu oluşur.

Sülfür oranı: Dizel yakıt içerisinde bulunur. Yanma esnasında yakıt oksitlenir ve suyla karışması sonucunda sülfirik asit oluşur. Yağlama yeteneği azalır ve korozyona neden olur.Oluşan asit çok yüksek seviyelere ulaşırsa piston, segman, gömlek aşınmalarına neden olur.


Su, yakıt, antifriz, yakıttaki yüksek kükürt tayini yapılır. Yağa su veya antifriz karışması, toz girişi ve yüksek çalışma sıcaklıkları nedeniyle yağ, erken bozulabilir. Makinanızın yağ kalitesini tespit edip erken bozulması durumunda yağ ömrünü görebilirsiniz.

Parçaçık Analizi

Aşınmayı hızlandırabilecek gözle görünür ve gözle görünemeyen parçacıklar sayılır. Bu test sayesinde komponentlerin ömrü uzar, arıza maliyetleri azalır, sistem gücü ve performansı artar. Sayım sonuçları ISO kod cinsinden belirtilir. ISO kod değerindeki artış aşınma artışı veya kirletici madde varlığına işaret eder.

Viskozite Testi

Viskometre yağın kalınlığını gösterir. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek (Bal) , inceyse viskozitesi düşüktür. Yağın akışkanlığını tanımlayan yağlama sıcaklığına bağlı bir endekstir. Genellikle 100°C‘de ölçülür.Bir yağ, yüksek çalışma sıcaklıklarında uygun film kalınlığını koruyabilmelidir. Viskozite çok düşük olursa, bölme içerisinde aşınma meydana gelecektir. Viskozite yüksek olursa, yağ, yağlama gerektiren alanlara akmayacaktır.

Yağda Yakıt Tespiti

Yanma sonucu ve egzoz gazı kaçakları nedeniyle motor yağları içerisinde az miktarda yakıt tespit edilir. Yağa yakıt karışması durumunda yağ filmi incelir ve hareketli parçalar birbirine doğrudan temas ederek, parçaların aşınması ve arızalanması görülür. Koruyucu katkı maddeleri azalır. Bu testle, yağa karışan yakıt oranını tespit ederekyakıt kaçaklarını, arızalı yakıt enjektörlerini tespit edebilirsiniz.

Yağdaki yakıt oranına göre enjektör değişimi ya da onarımı sağlar. Yağa yakıt karışması genellikle yanlış ateşleme zamanı, motorun uzun süre rölantide çalışması, hasarlı enjektör, pompa veya yakıt borularından kaynaklanır.

Soğutma Suyu Analizi

Soğutma sisteminizde başlayan sorunlar motor, şanzıman veya hidrolik sisteminizin tamamına yayılabilir. Soğutma sisteminizi izlemenin en etkili ve ekonomik yolu Borusan Makina ve Güç Sistemleri’ne yaptıracağınız S·O·S soğutma sıvısı analizidir.

Glikol seviyesi (Antifiriz), pH, İletkenlik, Nitrit, Köpük, Koku, Çökelti, Renk, Görünüm, Donma noktası, Kaynama noktası tespiti yapılır. Maliyetli arızalar gerçekleşmeden önce soğutma sıvınızı veya soğutma sisteminizi düzeltme fırsatı elde edebilirsiniz. Motorun arıza sürelerinin yüzde ellisi soğutma sistemi sorunlarıyla ilgilidir.

S·O·S soğutma sıvısı analizi, problemi tespit konusunda nokta atışı yapmanıza ve arızaları önlemenize yardımcı olur. Doğru soğutma birçok makine sistemini etkiler, bunların arasında ısı eşanjörleri tarafından soğutulan şanzımanı ve hidrolik sistemleri sayabiliriz. aşırı ısınma, motor yağının yağlama özelliklerini azaltabilir, bu da segmanların, gömleklerin, yatakların ve valflerin aşırı aşınmasına ve arızalanmasına yol açar. Hidrolik sistemlerde, aşırı ısınma, hidrolik yağı içindeki katkı maddelerini oksitleyebilir ve tüketebilir, bu da vananın aşınması, daha kısa pompa kullanım ömrü ve keçe arızası ile sonuçlanır. Şanzıman yağı aşırı ısındığında, debriyaj kayması artar, bu da şanzımanın ömrünü azaltır.

Numune sonuçlarınızı aşağıda yer alan S.O.S Online Web sitemizden kendi oluşturduğunuz kullanıcı adınız ve şifreniz ile kayıt olarak takip edebilirsiniz.
https://borusanmakina.cat.com/DSFUnbundled/acceptDataPrivacy.do

Daha fazla bilgi için www.bmgs.com.tr ve çağrı merkezimiz 444 1 228 ile iletişime geçiniz.