Müşteri Destek

Motor Parçaları

Motor parçaları yüksek yüklere ve aşırı sıcaklıklara dayanmalıdır. Caterpillar; Cat motor parçalarının bir sistem olarak verimli çalışmalarını ve ikinci ömürlerinde tekrar kullanımlarını sağlamak amacı ile tasarımlarını ve üretim teknolojilerini sürekli geliştirmektedir. Yapılan her test Cat motor parçaları ile rakip parçalar arasında önemli farklar olduğunu göstermektedir bu farklar; Cat motor parçalarının motor performansını ve makina verimliliğini artırırken çalışma maliyetlerinin de en aza indirilmesini sağlar.

Seviye 1 Motor Parçaları:

1.seviye motor parçaları, motorda en çabuk aşınan ve tekrar kullanılması mümkün olmayan parçalardır. 1.eviye motor parçaları genelde daha ucuz olan parçalardır.

Bunlar

  • Piston Segmanları
  • Ana yataklar
  • Biyel kolu yatakları
  • Subap kılavuzları
  • Turbo yatakları
  • Turbo keçeleri

Seviye 2 Motor Parçaları:

2.Seviye motor parçaları, motorda daha yavaş aşınan ve tekrar kullanılma olanağı olan parçalardır. Ancak unutulmamalıdır ki seviye 1 motor parçalarında kullanımdan kaynaklanan bir hata olursa seviye 2 motor parçaları tekrar kullanılamayabilir.

Bunlar

  • Pistonlar
  • Gömlekler
  • Subaplar
  • Kam milleri

Planlı Motor Bakımı

Planlı motor bakım programı uygulayarak maliyetlerinizi en aza indirebilirsiniz arızaları ve revizyon sürelerini azaltabilir, makinanızın ikinci el satış fiyatını arttırabilirsiniz. Motorunuzun ömrü boyunca verimli çalışmasını; takım olarak uygulayacağımız düzenli bakım programı ile geniş ürün ve servis seçeneklerimizi kullanarak sağlayabiliriz.

Arıza sinyallerini, kontrol sonuçlarını ve SOS verilerini analiz ederek küçük problemleri büyük hasarlara ve program dışı revizyonlara yol açmadan belirleyebiliriz. Beraber çalışarak motor verimliliğini artırabilir, parça ömrünü uzatabilir ve çalışma maliyetlerinizi en aza indirebiliriz.

Güvenli Motor Revizyonu

Motorunuzun servis ihtiyacı düzenli bakım programı uygulasanız da olacaktır. Birçok motor probleminde arıza öncesi tamir yapma şansını veren uyarı sinyalleri gizlidir. Arıza öncesi tamirler arıza sonrası tamirlerin beşte biri kadar küçük bir maliyetle iş programınıza uygun olarak makinanızın en kısa sürede işbaşında olmasını sağlar. Size arıza sonrası içinde değişik ekonomik alternatifler sunmaktayız. Profesyonel teknisyenlerimiz motorunuzun durumunu en iyi şekilde yorumlayarak maliyeti en düşük çözümleri sunabilecek şekilde eğitilmişlerdir. En son yeniliklerin kullanıldığı servisimiz ve mükemmel yedek parça desteğimiz ile en çabuk ve güvenilir şekilde makinanızın daha uzun süre işinin başında olmasını sağlarız.

Motor revizyonu seçenekleri arasında alt revizyon, üst revizyon, motor blok revizyonu ve komple motor revizyonu yer alır. Onarımlar, sadece krank mili ve silindir bloğunun asgari aşındığı durumlarda yapılmalıdır.

Bu onarımlar makina üzerinde (motor indirilmeden) yapılabilir. Aşınmanın tipi ve seviyesine göre seçenekler sıralanmıştır. Arızalanmadan önce onarım en düşük maliyetli onarımdır çünkü Cat parçalarının yeniden kullanımı en üst seviyeye çıkarılır ve makinanın çalışmadığı süre en aza indirilir.

Alt Motor Revizyon
Bu seçenek ana yatakların ve rod yataklarının yenilenmesini içerir. Segman ve gömleklerde aşınmanın çok az olduğu, rulman ve yataklarda normal kullanımdan kaynaklanan aşınmanın görüldüğü durumlar için ideal seçimdir.

  • Birkaç makine haricinde motor gövdesi içinde yapılabilir.
  • Sabit ücretlidir, yeni bir motor maliyetinin yaklaşık % 3-15'ine denk gelir.
  • Revizyon Kitleri sizin kendi onarımlarınızı yapmanıza yardım edebilir. Tüm parçalar sizin belirli motor modelinize göre paketlenir. Kitler, sadece orijinal motor parçalarını içerir – bu da kitleri uygun ve güvenli bir seçim haline getirir.

Üst Motor Revizyon
Üst Motor Revizyon motorunuzun gücünü ve verimini yeniden sağlamak için gereken tek şey olabilir. Silindir kapağı öğelerinin segman, gömlek ve rulmanlardan daha hızlı aşındığı makineler için silindir kapağı tertibatının yenilenmesinden oluşur.

  • Motor gövdesi içinde yürütülebilir.
  • Sabit ücretlidir, yeni bir motor maliyetinin yaklaşık % 12-25'ine denk gelir.
  • Cat Yenileştirilmiş silindir kapakları birçok motor için mevcuttur.

Motor Blok Revizyonu
Hem silindir gömleği hem de silindir yatağı aşınması olan motorlar için Motor Blok Revizyonu yaptırmayı düşünebilirsiniz.

  • Sabit ücretlidir, yeni bir motor maliyetinin yaklaşık % 30-50'sine denk gelir.
  • Motor Blok Revizyon Kitleri satın alabilirsiniz. Kitlerin içinde, Reman silindir kapakları, pistonlar, rodlar, filtreler, alet takımları ve talimatlar kısaca onarımları yapmanız için gereken her şey yer alır.
  • Krank mili ve/veya silindir bloğu zarar görmemiş olmalıdır.

Komple Motor Revizyonu
İleri düzeyde aşınmış veya ikinci revizyon zamanı yaklaşan motorlara Komple Motor Revizyonu yapılması gerekebilir.

  • Önemli komponentler onarılır veya değiştirilir.
  • Sabit ücretlidir, yeni bir motor maliyetinin yaklaşık % 40-70'ine denk gelir.

Motor Revizyon Kiti – 1

  • Contalar& Keçeler
  • Yağ ve Yakıt Filtreleri
  • Eksantirik Mili Burçları
  • Turbo Somun & Civataları
  • Termostat
  • Egzoz Manifold Conta, Saplama & Somunları

Motor Revizyon Kiti– 2

Motor Revizyon Kiti-1'e ek olarak

  • Pistonlar
  • Piston Segmanları
  • Silindir Gömlekleri

Bu revizyon kitleri sadece 3406/C/E ve 3306 motor modelini kapsamaktadır. 3176C, C9, C15, C11, C13 motor modellerinin revizyon kitleri ilerleyen zamanlarda sizlere sunulacaktır.

Komple Motor Revizyonu
İleri düzeyde aşınmış veya ikinci revizyon zamanı yaklaşan motorlara Komple Motor Revizyonu yapılması gerekebilir.

  • Önemli komponentler onarılır veya değiştirilir.
  • Sabit ücretlidir, yeni bir motor maliyetinin yaklaşık % 40-70'ine denk gelir.

Motor Revizyon Kiti – 1

  • Contalar& Keçeler
  • Yağ ve Yakıt Filtreleri
  • Eksantirik Mili Burçları
  • Turbo Somun & Civataları
  • Termostat
  • Egzoz Manifold Conta, Saplama & Somunları

Motor Revizyon Kiti– 2

Motor Revizyon Kiti-1'e ek olarak

  • Pistonlar
  • Piston Segmanları
  • Silindir Gömlekleri

Bu revizyon kitleri sadece 3406/C/E ve 3306 motor modelini kapsamaktadır. 3176C, C9, C15, C11, C13 motor modellerinin revizyon kitleri ilerleyen zamanlarda sizlere sunulacaktır.

Emisyon Düzenlemeleri

Tier 1 : Tier 1 emisyon düzenlemesi 1996 yılında yürürlüğe girmiştir. Tier 1 standartı ile NOx ve PM değerlerinin düşürülmesi hedeflenmiştir. Dizel motorların Tier 1 standartını karşılamaları için teknolojik açıdan motor üzerinde bazı ayarlamaların (yakıt, timing, sıkıştırma v.b) yapılması yeterliydi.

Tier 2 : Tier 2 emisyon düzenlemesi 2001 yılında yürürlüğe girmiş olup, Tier 2 ile NOx ve PM değerlerinde Tier 1’in üzerine %35 lik bir düşüş sağlanması hedeflenmişti. Motorların Tier 2 standartını karşılaması için elektronik kontrol ile turbo ve soğutma sistemlerinde iyileştirme yapılması gerekiyordu.

Tier 3 : Tier 3 emisyon düzenlemesi 2005 yılında yürürlüğe girmiş olup, motorlarda ACERT teknolojisinin (geliştirilmiş yakıt, hava ve elektronik sistem) kullanılması ile bu standartın karşılanması sağlanmıştır.

Tier 4 Interim : Tier 4 düzenlemesi sonunda, Tier 3 düzenlemesi üzerine NOx seviyesinde %50, PM seviyesinde ise %90 düşüş hedeflenmektedir .

Tier 4 Final : Tier 4 Final egzost emisyon düzenlemesi ile tüm motorlar en düşük NOx ve PM seviyelerine sahip olacaklardır. 2012 yılı itibarıyla bazı motorlarda Tier 4 Final standartlarına geçiş başlanacaktır. 2015 yılı itibarıyla da 19 bkW (25 bhp) ve üzeri tüm motorların Tier 4 Final standartına geçişleri tamamlanacaktır. Motorun gücüne bağlı olarak Tier 4 Final standartı ile egzost emisyonlarında NOx ve PM bakımından %90 veya daha yüksek bir oranda düşüş sağlanacaktır.

ACERT teknolojisi, dizel motorlar için yenilikçi performans geliştirme ve emisyon çıkışını azaltma çözümüdür. Caterpillar, ACERT’ı performansı, verimi ve çalışma süresini korurken daha temiz çalışan motorlar yaratma konusundaki uzun vadeli çabaları dahilinde yaratıp geliştirmiştir.

ACERT’ın en büyük yeniliği, her zamankinden daha çok sayıda yanma değişkeni üzerine daha üstün kontrol seviyesi sağlayan gelişmiş yanma teknolojisidir. Bu kontrol, hava yönetimindeki, elektronik kontroldeki ve egzost emisyon sistemindeki gelişmeler ile birleştiğinde, zararlı emisyonları azaltırken dizel motorların genel performansını iyileştirir.

Genel motor performansının geliştirmesinin yanı sıra ACERT teknolojisi, Caterpillar’ın dünyada giderek daha katı hale gelen emisyon standartlarına uygun karayolu kamyon motorları, arazi makineleri, deniz ve sanayi uygulamaları için motorlar üretmesini mümkün kılar.

Bu standartlar ve kılavuz ilkeleri, mevcut durumda ABD ve Avrupa Birliği’ndeki düzenleyici kuruluşlar tarafından aşamalı olarak uygulanan dizel motorlar için kapsamlı bir dizi sıralı emisyon yönetmeliklerinin yanında Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından belirlenen deniz motorları için standartları da kapsar.


Motor Arıza Göstergeleri

Arıza Göstergeleri      Olası Nedenler Çözümler
Tam yükte aşırı siyah duman
(sıcak,yanmamış yakıt)
Kirlenmiş iç/dış hava filtresi
Çok yüksek viteste çalıştırma
Aşırı yakıt tüketimi
Aşırı yükleme
Arızalı turbosarj
Teknik analiz – Borusan servis kontrolü
Müşteri ile Borusan Servisi görüşmeli
Artan yakıt tüketimi Arızalı yakıt nozülleri/memeleri
Arızalı turbosarj
Kirli hava filtresi
Uygun olmayan ateşleme
Yakıt sızıntısı
Teknik analiz - Borusan
Servis kontrolü – Müşteri ile Borusan
servisi görüşmeli
Tune up ayarları
Mavi duman
(yağ tüketimi)
Aşınmış turboşarj keçeleri
Aşınmış segmanlar/gömlekler
Aşınmış subap kılavuzları
Motor saati
SOS yağ analizi
Komponent kontolü/Onarımı
Revizyon işareti – Borusan servisi ile görüşülmeli
Beyaz duman
(buhar;yanma odasındaki su)
Çatlak silindir kapağı/veya gömlekler
Kapak contasındaki kaçak
Borusan servisi ile görüşülmeli
Teknik Analiz Kontrolü
Beyaz duman
(çalıştırma sırasında yanmamış yakıt) >
Yanlış ilk çalıştıma süreci
Yanlış yakıt enjeksiyonu zamanlaması
Arızalı enjektör
Borusan servisi ile görüşülmeli
Tune up ayarları
Artan yağ tüketimi
(aşırı üfleme)
Aşınmış ya da çatlamış segman/gömlekler
Aşınmış turboşarj keçeleri
Aşınmış subap kılavuzları
Motor Saati
SOS yağ analizi
Komponent kontolü/Onarımı
Onarım belirleme tartışması
Revizyon işareti – Borusan sevisi ile görüşülmeli
Anormal sesler > Arızalı yakıt enjektörleri/memeleri
Arızalı turboşarj
Aşınmış piston pimi burçları
Aşınmış kol/ana yataklar
Aşırı subap hareketi
Teknik analiz-Borusan servis kontrolü
Müşteri ile Borusan servis görüşmeli
Komponent kontrolü/Onarımı
Borusan servisi ile görüşmeli
Tune up ayarları
Güç eksikliği Regülatör bağlantısının yanlış ayarlanması
Arızalı yakıt enjektöleri/memeleri
Torkta kaçırmalar
Yanlış ayar noktası
Yakıt filtresi kirlenmiştir
Hava filtresi kirlenmiştir
Düşük kalite yakıt
Teknik analiz – Borusan servis kontrolü
Teknik analiz-Borusan Servis Kontrolü
Tune up ayarları
Aşırı hararet > Arızalı termostat
Hatalı ayar ya da aşınmış kayışlar/kasnaklar
Yanlış kullanım tekniği
Tıkanmış radyatör petekleri
Yetersiz soğutma suyu miktarı
Hava filtresi kirlenmiştir
Teknik analiz – Borusan sevis kontrolü
Müşteri ile Borusan servis görüşmeli
Müşteri/Borusan görüşmesi
Soğutma sisteminin bakımı
Tune up ayarları
İlk çalıştırmada zorlanma Arızalı yakıt enjektörleri/memeleri
Yanlış ilk çalıştıma tekniği
Aşınmış yakıt enjektör pompası
Kaçıran tork konventörü
Düşük krank dönüş hızı
Düşük kalite yakıt (düşük setan oranı ya da yakıtta su)
Teknik analiz-Borusan servis Kontrolü
Tune up ayarları
Yağ seviyesi dolu çizgisinin üstünde > Karterde soğutma sıvısı/yakıt sızıntısı
Yanlış yağ doldurma görüşmeli
SOS yağ analizi
Müşteri ile Borusan servisi görüşmeli
Yağ filtresinde metal çapaklar Kartere soğutma sıvısı/yakıt sızıntısı
Yağ değiştirme periyodu uzatılmış
Hasarlı yataklar
Yanlış yağ kullanımı
Giriş kanallarında pislik
SOS yağ analizi
Müşteri ile Borusan servisi görüşmeli